Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Gyakorlat élesben: újabb közös szakmai publikáció METU-s oktató-hallgató szerzőpáros tollából | Budapesti Metropolitan Egyetem

Gyakorlat élesben: újabb közös szakmai publikáció METU-s oktató-hallgató szerzőpáros tollából

Közös cikket írt Dombi Andrea kommunikáció és médiatudomány levelező szakos hallgatónk és Papp-Váry Árpád, a METU Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar dékánja. Az írás májusban jelent meg a markamonitor.hu -n, itt tudjátok elolvasni:  Nemzeti érzésekre építő reklámok sikerei és bukásai


Hogyan kerül abba a szerencsés helyzetbe egy hallgatónk, hogy kedvenc oktatójával közös írása jelenik meg a hazai marketinges szakma egyik legfontosabb online híroldalán? Miként lesz egy beadandó dolgozatból szakmai publikáció? Hogyan is alakul egy ilyen hallgató-oktató projekt?
Megkérdeztük mindkettőjüket a közös munka kapcsán, pillantsatok be velünk a kulisszák mögé!



Dombi Andrea
„Egyértelműen a cikk publikálása volt számomra a legnagyobb mérföldkő itt a METU-n. Nagyszerű lehetőség volt, mert nem csak egy osztályzattal, hanem értékes referenciával is gazdagodtam.”

Mesélj először kicsit magadról, mikor kezdted tanulmányaidat a METU-n, miért erre az egyetemre/szakra jelentkeztél?
2010-ben kezdtem a tanulmányaimat kommunikáció és médiatudomány nappali szakon, de úgy alakult az életem, hogy haza kellett költöznöm szülővárosomba, Gyulára, ezért félbehagytam az egyetemet. Egy pénzintézetnél kezdtem építeni a karrieremet, és most úgy alakult, hogy munka mellett levelező tagozaton be tudom fejezni a tanulmányaimat. Akkor is és most is úgy gondolom, hogy a hazai egyetemek közül a kommunikáció és médiatudomány képzés a METU-n a legszínvonalasabb.

Hogyan jött az oktatóddal közös cikk megírásának ötlete?
A Reklámpiaci esettanulmányok tantárgy keretében volt lehetőség Papp-Váry Árpád tanár úr által előre meghatározott témájú cikkek megírására, amely ugyan nem volt kötelező, de számomra izgalmas kihívást jelentett, hogy megjelenhet a közös cikkünk. A nemzeti identitáshoz kötődő termék- és szolgáltatás reklámok témaköre állt hozzám a legközelebb, és a tanár úr is érdemesnek találta arra, hogy egy kis átdolgozással megjelenhessen.

Milyen szakmai részterület érdekel a leginkább?
A kommunikáció és médiatudomány szakon belül a legnagyobb lehetőséget a pr, reklám, marketing szakterületen belül látom.

Milyen projektekben vettél részt tanulmányaid során, mi volt ezek közül a legizgalmasabb?
Egyértelműen a cikk publikálása volt számomra a legnagyobb mérföldkő itt a METU-n. Nagyszerű lehetőség volt, mert nem csak egy osztályzattal, hanem értékes referenciával is gazdagodtam. Sok gyakorlati óránk volt ezen kívül, amelynek keretein belül csapatban kellett projekteken dolgoznunk aktuális közéleti témákban. A maga előnyeivel és nehézségeivel együtt ezek nagyon hasznos tapasztalatok voltak főleg az együttműködés terén.

Mik a karrierterveid végzés után?
Jelenleg pénzügyi ágazatban dolgozom, de miután sikerül megszereznem a diplomát szeretnék a marketing területén elhelyezkedni.




Papp-Váry Árpád
„…a legjobban én élvezem, hogy meghívhatom a volt tanítványaim: fantasztikus látni ezeket a pályafutásokat, teljesen őszintén mondhatom, hogy tőlük én tanulok, nem ők tőlem.”


Miért éppen Andreát választottad szerzőtársul?
A cikk alapja egy beadandó volt a Reklámpiaci esettanulmányok kurzushoz kapcsolódóan. Megadtam különböző témákat, amikből választani lehetett, ha valaki nem akart vizsgázni. Andrea a nemzeti sztereotípiákra építő reklámok témáját választotta. Tudni kell, hogy ilyenkor minimum három körben nézem át az anyagot: először elkészül egy vázlat és az irodalomjegyzék, utána visszajelzek arra, elkészül a cikk első változata, majd a módosítási javaslataim alapján a második, esetlegesen harmadik változat.


Aki idáig eljut, annak általában már jót vagy jelest tudok adni megajánlott jegyként. A legkiválóbbakkal viszont tovább dolgozom: közösen addig gyúrjuk a cikket, amíg az alkalmas nem lesz arra, hogy publikáljuk. Ha sok érdemi munkám volt benne nekem is, akkor közösen, de előfordul olyan is, hogy szinte semmit nem kell hozzátennem, ez esetben szólóban a hallgató neve alatt. A markamonitor.hu vagy a marketingtitkok.hu például jó fórumot biztosít ehhez, de az Andival megjelent cikkünk után más marketingportálok is jelentkeztek, hogy oda is vihetnék ilyen tartalmakat, szívesen leközölnék.

Máskor is publikáltál már közösen diákoddal?
Azért előfordult már jó párszor. A múltkor az intézményi akkreditáció miatt össze kellett gyűjteni a diákokkal közös publikációkat. Az MTMT2-ben, ami a Magyar Tudományos Művek Tára rövidítése, mintegy ötven olyan tudományos és ismeretterjesztő cikkem van az adatbázisban, amit velük együtt írtam az elmúlt tizenöt évben. Jelent már meg közös tanulmány így a Marketing és Menedzsmentben, a Médiakutatóban, a Fogyasztóvédelmi Szemlében, a Marketing&Media-ban, vagy éppen a Journal of Media Researchben, a konferenciaközleményekről nem is beszélve. Jelenleg pedig publikálás alatt van egy Franciaországban kiadott könyv fejezete is. Sőt, rögtön kettőé, amiket más-más tanítvánnyal írtam.

Gyakran vonod be hallgatóidat METU-n kívüli szakmai tevékenységedbe?
A közös cikkírást én a METU-s tevékenységemnek tekintem, hiszen a publikálás, valamint a diákok mentorálása egy egyetemi oktató természetes feladata. Az más kérdés, hogy sokan a kettőt külön kezelik, és ritkán kötik össze.
De az eredeti kérdésre is válaszolva: igen, az egyetemen kívüli szakmai tevékenységekbe is van, hogy bevonom őket. Van, akit már diákként, de jellemzőbb, hogy már végzettként. Akivel tavaly a legtöbb időt töltöttem autóban, amikor különböző városok marketingstratégiáján dolgoztuk szerte az országban, szintén a METU-ra járt.

Követed a végzett hallgatóid szakmai karrierjének alakulását, tartjátok a kapcsolatot?
Amennyire lehet, igen, bár azért nyilván nem mindenkivel. Utóbbi már csak azért se lenne könnyű. mert aki hozzám a METU-n, illetve korábban a BKF-en marketing alapokra vagy más előadásra járt, számításaim szerint már tízezer fő felett van. Őket nem ismerhetem mind névről, de arcról se igazán. Viszont mindig nagy örömmel és büszkeséggel tölt el, amikor egy szakmai konferencián megszólítanak, hogy Tanár Úr, én is a BKF-re/METU-ra jártam, és az előadásán szerettem meg a marketinget. Sőt, most már olyan is sokszor előfordul, hogy ugyan nem én tanítottam őket, de az én JPÉ Marketing vagy valamelyik másik könyvemből tanultak, és azt említik meg jó emlékként. A szakdolgozókkal már szorosabb a kapcsolatom, de azért ez se könnyű, mert konzulensként is háromszáz felett járok...

Ahhoz pedig már elég régóta tanítok, hogy egyre sokrétűbb legyen a kapcsolódás az egykori tanítványokkal. Van, akivel együtt ülünk a Magyar Marketing Szövetség elnökségében. De arra is volt már példa, hogy a szakma rangos díjait közösen osztottuk ki egy volt METU-ssal. Gyakran fordul elő, hogy a különböző sajtóorgánumok képviseletében egykori diákok készítenek velem interjút. Több esetben kerültek futballklubokhoz tanítványaim, így aztán velük a meccsek szünetében találkozom.

Van, hogy magam szervezem az aktivitást: Londonban járva például összehoztam egy találkozót az ott élő ex-METU-soknak, amiből szép barátságok szövődtek. Gyakran írok ajánlásokat szakdolgozóknak, így ma már van olyan, aki a UCL-en, a világ top10 egyetemének egyikén tanul, de olyan is, aki a reklámszakba csúcsiskolájában, a Miami Ad Schoolon folytatta. Így mondhatom, hogy már nem csak itthon, de külföldön is volt tanítványokba futok. Az egyik legviccesebb talán az volt, amikor Izmirben, Törökországban a feleségemmel sétálva, egyszer csak kikiabált utánam egy lány egy cabrióból: „Hey, you were my teacher in Budapest!”

Vannak közös projektek is volt tanítványokkal?
Persze, akár azért, mert eleve így szervezzük meg, akár mert az élet így hozza. És egyre gyakrabban hozza így, mert most már rengeteg METU-s dolgozik a PR-, reklám- és marketingszakmában.

Ha már itt tartunk: ami még a kapcsolattartásra jó példa a volt diákokkal, a már említett Reklámpiaci esettanulmányok kurzusom. Amikor épp nem karantén van és így cikkeken dolgozunk, akkor klasszikusan vendégelőadókat invitálok a campusra a szakmából. Egy a közös pont bennük: valamennyien a METU-ra jártak, többnyire egyben szakdolgozóim voltak. Van köztük olyan, akinek saját grafikai ügynöksége van nemzetközi ügyfelekkel, de olyan is, aki saját PPC-ügynökséget vezet. Akad, aki több könyvet is írt a lediplomázása óta. Van olyan, akinek 100 ezer feletti követője van a Facebookon, de olyan is, aki 1 millió dollárt kalapozott össze a startupjára. Amennyire meg tudom ítélni, a diákok is szeretik a kurzust, hiszen olyanokat hallgathatnak, akik pár éve még ugyanott ültek a teremben, ahol ők. De biztos vagyok benne, hogy a legjobban én élvezem, hogy meghívhatom a volt tanítványaim: fantasztikus látni ezeket a pályafutásokat, teljesen őszintén mondhatom, hogy tőlük én tanulok, nem ők tőlem.

Hogy mindezt még megkoronázzam, az elmúlt években már az is rendszeressé vált, hogy teljes kurzusokat volt METU-soknak adok. A marketing mesterképzésen az őszi félévre például két vadonatúj tárgyra is volt tanítványomat kértem fel, ráadásul nemcsak magyar, hanem angol nyelvű tárgyat is visznek majd. Azért nem lesz rossz a diákoknak egy brit ügynökségeknél pallérozódó volt METU-st hallgatni, aki csak a meghívásom miatt tér haza majd azon a héten Magyarországra.



Kövess minket Linkedin-en, hogy értesülj METU sikerekről és szakmai hírekről!

2020. 06. 30.

Hírek

Globálisan elismert felsőoktatási szakemberekkel találkozhattak a METU polgárai az egyetem partnerségének köszönhetően

A felsőoktatás világában nemzetközileg elismert, kiemelkedő szakemberekkel találkozhattak a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) hallgatói, oktatói és dolgozói egy zártkörű előadás és panelbeszélgetés keretén belül a METU Infopark kampuszán...

asutalálkozócsemp

Globálisan elismert felsőoktatási szakemberekkel találkozhattak a METU polgárai az egyetem partnerségének köszönhetően

A felsőoktatás világában nemzetközileg elismert, kieme …

Sétálj velünk Selmecig!

A Soproni Egyetem országosan meghirdeti „Sétálj velünk Selmecig” programját. A programhoz bármely hazai egyetem, bármely szakos egyetemi hallgatója, oktatója és dolgozója szabadon csatlakozhat! A régi selmeci Alma Materhez (ma Szlovákia, Selmecbánya; szlovákul Banská Štiavnica, németül Schemnitz, magyarul gyakran csak Selmec) még gyakran érkeztek gyalog a diákok, hogy megkezdhessék tanulmányaikat...

selmecigcsemp

Sétálj velünk Selmecig!

A Soproni Egyetem országosan meghirdeti „Sétálj vel&u …

Művészet
HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyobb game jam-e, a HunJam. A program szerint az iparági szereplők és az egyetemek szakirányú hallgatói közösen alkotnak csapatokat és a rendezvény 48 órája alatt együtt fejlesztenek játékokat...

hunjam2024csemep

HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Indul a METU Szenior Akadémia

A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindítja Szenior Akadémiáját, amely 2024. november 7-én veszi kezdetét...

akademiacsemp

Indul a METU Szenior Akadémia

A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindí …

KommunikációTurizmusÜzlet
Minden amit az influenszerkedésről tudni akartál

Vajon mik a legújabb influencer-trendek 2024-ben? Milyen kihívásokkal szembesül a piac és a tartalomgyártó? Hol van a helye az ügynökségeknek az influencer-marketing folyamatban? Vajon mit hozhat az AI forradalom az influenszerek piacán? Az Influenszerek, befolyásolók, véleményvezérek - Az online hírnév és rajongás alakzatai 2024-ben címmel szervezett workshopon ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat egy előadás, egy kerekasztal-beszélgetés és hallgatói kérdések segítségével...

influkcsemp

Minden amit az influenszerkedésről tudni akartál

Vajon mik a legújabb influencer-trendek 2024-ben? Milyen kihív&aac …

Művészet
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása

Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a veszprémi Dubniczay-palotában látogatható.

nananana

Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása

Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …

Művészet
Művészet
Az ökológia és a művészetek kapcsolatáról tartott konferenciát a METU

A METU Művészeti és Kreatívipari Kara 2024. szeptember 12-13-án, a Francia Intézetben rendezte meg őszi konferenciáját.

ökológiacsempe

Az ökológia és a művészetek kapcsolatáról tartott konferenciát a METU

A METU Művészeti és Kreatívipari Kara 2024. szeptember 12-13-án, a Francia Intéz …

Művészet
Művészet
Első alkalommal csatlakozott a METU a Kutatók Éjszakájához

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) 2024-ben első alkalommal vett részt a Kutatók Éjszakája országos eseménysorozatában, amely szeptember 27-28-án került megrendezésre...

elsokutatócsemp

Első alkalommal csatlakozott a METU a Kutatók Éjszakájához

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) 2024-ben első alkalommal vett rés …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...