Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Vissza a marketingjövőbe! | Budapesti Metropolitan Egyetem

Vissza a marketingjövőbe!

Szeptember 11-én került sor a 2019-es Marketing Safarira, amelynek keretében a Budapesti Metropolitan Egyetem is házigazdaként várta az érdeklődőket.

A Meetup során találkozhattunk a Republic Group Head of Digital szakemberével, Oláh Alexandrával, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjével, Szesztay Péterrel, valamint egyetemünk főiskolai docensével, Dr. Lukács Ritával. Az esemény házigazdájaként Dr. Papp-Váry Árpád dékán köszöntötte a résztvevőket.

   

Elsőként Oláh Alexandra mesélt arról, hogy napjainkban mennyire elengedhetetlenné vált az adatvezérelt digitális megoldások használata és részletesen felvázolta a digitalizáció 5 lépését. Az előadás végére kikerekedett: a technológia gyökeresen megváltoztatja egyes piacok és szektorok működését, így minden márkának figyelnie kell arra, hogy lépést tartson az átalakulással és az online térben való megjelenése is hiteles legyen, hiszen a fogyasztók ott kommunikálnak és a döntéseiket is erősen befolyásolják a neten található vélemények és tartalmak az egyes márkákról.


Alexandra rengeteg statisztikát és infografikát hozott el nekünk az előadásra, amivel nagyon jól szemléltette az évek alatt lecsengő digitális átalakulásokat. Hogy egy példát említsünk: emlékeztek még milyen hosszúak voltak a zeneszámok 2000-ben? Alexandra elmondása szerint szinte az összes 5 percnél több! Ez mára teljesen megváltozott, hiszen az emberek a rövid, velős tartalmakat szeretik, így 2-3 percnél hosszabb zeneszám már ritkán jelenik meg a piacon.

   

Alexandra után Szesztay Péter lépett színpadra, aki a felhasználó-központú marketing témáját hozta el a hallgatóságnak. Az előadás során számos marketing csatornát ismertetett, mint a PPC, SEO, online PR vagy éppen a social media. Előadása során kiemelte, hogy minden változik, folyamatosan új marketing csatornák, illetve szoftverek jelennek meg és tűnnek el, így nagyon fontos, hogy tisztában legyünk az éppen aktuális marketing trendekkel, mint pl. a voice search vagy akár a chatbotok használata.


Péter tippekkel látta el a hallgatóságot azzal kapcsolatban, hogy mi kell ahhoz, hogy a befektetett pénzünk megtérüljön és többet hozzanak be a vásárlók annál, mint amennyit elköltöttünk (pl.: remarketing lista, SEO 3 alappillére, saját márkára való építés vagy éppen a régi tartalmak optimalizálása.

   


Záróelőadóként Dr. Lukács Rita mesélt arról, hogy hogyan lehet jól használni a közösségi média eszközeit a társadalmi felelősségvállalás (CSR) érdekében. Életszerű példákat, esettanulmányokat és videókat hozott, hogy szemléltesse: ha mindenki egy kicsit tesz a környezetéért, akkor együtt sokra vagyunk képesek. Rávilágított mind fogyasztói, mind marketing szempontból arra, hogy miért fontosak a társadalmi célok, valamint, hogy egyéni szinten hogyan tudunk kisebb ökológiai lábnyomot hagyni a social media erejével. A véleménynyilvánítás, tippek és ötletek gyűjtése, majd azok megosztása, kihívások teljesítése, adományozások, közösségi kezdeményezések vagy éppen az influencer marketing mind erős eszköz arra, hogy előre mozdítsuk a CSR-kommunikációnkat.

   


/Ilyen például, ami biztosan ismerősen hangzik és sokan vállaltátok: a műanyagmentes július vagy éppen a szívószálmentes augusztus kihívás, melyet sikeres teljesítés esetén jó érzéssel kiposztoltatok./
És miért foglalkozik ezzel egy márka? Azért, hogy ne bojkottálják őket a fogyasztók. Rita előadása során ezt is több példával szemléltette, melyek során a hallgatók végig kísérhették milyen, hogyha egy márka jól és pozitívan kommunikál és milyen, hogyha rosszul.

   

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) közös rendezvénye arra is kitért tehát, hogy a technológiai változások miként hatnak az egyes szektorokra, a fogyasztókra és tágabban az egész planétára.

Az előadások közben és után természetesen lehetőség volt feltenni kérdéseket, melyek megválaszolásával még interaktívabbá vált a rendezvény. Egyben büszkén mondhatjuk, hogy a szeptember 11-én megrendezett sok-sok Marketing Safari esemény közül messze ez vonzotta a legtöbb látogatót.

Fotókat készítette: Benkő-Molnár Fanni

2019. 10. 02.

Galéria

Hírek

Globálisan elismert felsőoktatási szakemberekkel találkozhattak a METU polgárai az egyetem partnerségének köszönhetően

A felsőoktatás világában nemzetközileg elismert, kiemelkedő szakemberekkel találkozhattak a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) hallgatói, oktatói és dolgozói egy zártkörű előadás és panelbeszélgetés keretén belül a METU Infopark kampuszán...

asutalálkozócsemp

Globálisan elismert felsőoktatási szakemberekkel találkozhattak a METU polgárai az egyetem partnerségének köszönhetően

A felsőoktatás világában nemzetközileg elismert, kieme …

Sétálj velünk Selmecig!

A Soproni Egyetem országosan meghirdeti „Sétálj velünk Selmecig” programját. A programhoz bármely hazai egyetem, bármely szakos egyetemi hallgatója, oktatója és dolgozója szabadon csatlakozhat! A régi selmeci Alma Materhez (ma Szlovákia, Selmecbánya; szlovákul Banská Štiavnica, németül Schemnitz, magyarul gyakran csak Selmec) még gyakran érkeztek gyalog a diákok, hogy megkezdhessék tanulmányaikat...

selmecigcsemp

Sétálj velünk Selmecig!

A Soproni Egyetem országosan meghirdeti „Sétálj vel&u …

Művészet
HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyobb game jam-e, a HunJam. A program szerint az iparági szereplők és az egyetemek szakirányú hallgatói közösen alkotnak csapatokat és a rendezvény 48 órája alatt együtt fejlesztenek játékokat...

hunjam2024csemep

HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Indul a METU Szenior Akadémia

A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindítja Szenior Akadémiáját, amely 2024. november 7-én veszi kezdetét...

akademiacsemp

Indul a METU Szenior Akadémia

A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindí …

KommunikációTurizmusÜzlet
Minden amit az influenszerkedésről tudni akartál

Vajon mik a legújabb influencer-trendek 2024-ben? Milyen kihívásokkal szembesül a piac és a tartalomgyártó? Hol van a helye az ügynökségeknek az influencer-marketing folyamatban? Vajon mit hozhat az AI forradalom az influenszerek piacán? Az Influenszerek, befolyásolók, véleményvezérek - Az online hírnév és rajongás alakzatai 2024-ben címmel szervezett workshopon ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat egy előadás, egy kerekasztal-beszélgetés és hallgatói kérdések segítségével...

influkcsemp

Minden amit az influenszerkedésről tudni akartál

Vajon mik a legújabb influencer-trendek 2024-ben? Milyen kihív&aac …

Művészet
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása

Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a veszprémi Dubniczay-palotában látogatható.

nananana

Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása

Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …

Művészet
Művészet
Az ökológia és a művészetek kapcsolatáról tartott konferenciát a METU

A METU Művészeti és Kreatívipari Kara 2024. szeptember 12-13-án, a Francia Intézetben rendezte meg őszi konferenciáját.

ökológiacsempe

Az ökológia és a művészetek kapcsolatáról tartott konferenciát a METU

A METU Művészeti és Kreatívipari Kara 2024. szeptember 12-13-án, a Francia Intéz …

Művészet
Művészet
Első alkalommal csatlakozott a METU a Kutatók Éjszakájához

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) 2024-ben első alkalommal vett részt a Kutatók Éjszakája országos eseménysorozatában, amely szeptember 27-28-án került megrendezésre...

elsokutatócsemp

Első alkalommal csatlakozott a METU a Kutatók Éjszakájához

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) 2024-ben első alkalommal vett rés …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...