Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility FUTUROSCOPE 2019 | Budapesti Metropolitan Egyetem

FUTUROSCOPE 2019

A METU Média design alapszakán 2019-ben végzettek diplomamunkáiból, valamint az alapképzésében résztvevő hallgatók műveiből összeállított audiovizuális multimédia kiállítás.

Megnyitó: 2019. november 18. hétfő, 19.00
Megnyitja: Szentiványi Dóra egyetemi oktató, kutató pszichológus
Helyszín: Három Holló - Drei Raben Kávéház és Galéria, 1052 Budapest, Piarista köz 1. (bejárat a Szabadsajtó út felől)
Facebook esemény

A kiállítás november 18. 19.00 órától november 20. 18.00 óráig látogatható, megtekintése ingyenes.


KIÁLLÍTÓK

A magyar nyelvű média design alapképzésen 2019-ben diplomázott hallgatóink: Antal Ágota, Bach Viktória, Balatinecz Miklós, Bankó János Krisztián, Bíró Gergely Ferenc, Borgátai Patrik, Csanádi Árpád, Farkas Gábor, Ferencsik Benjamin, Forgó Rebeka Ágota, Gulyás Gergő Bence, Henn Richárd László, Katona Katalin, Kincses Dóra, Kitai Dániel, Knyihár Dénes, Ligabue Giulia Flóra, Mascsák Klaudia, Nagy Gergely, Őry Szilveszter, Prohászka Áron Gergely, Prutek Bianka, Schwanner Máté, Szécsényi Zoltán, Szirmai Balázs, Szűcs Bence, Tar Martin Zoltán, Tobak Szabolcs, Volcsánszky Csaba Valdemár,

Az angol nyelvű alapképzésen végzett hallgatóink: Asvind C Hanuram, Dunton Dallen Dominique, Duygu Özgür Caglar, Fitzpatrick Annie Molly, Nagy Dorottya, Sankara Abhirami, Szabó Eliza

Jelenlegi Média design alapképzésben résztvevő hallgatóink: Domoki Bence, Dudás Gergely, Hegyes-Horváth Imola, Nyíri Márton, Oláh Olivér, Varga Vince


   

Antal Ágota Meditation handbook c. munkája


"Az algokrácia, mintafelismerés, anomália-keresés, prediktív modellezés, adaptív szabályozás, kognitív elemzés, neuromorfikus hálózatok és makromolekuláris masinák világát éljük. Elég e bűvös szavak metaforikus értelemét megérteni ahhoz, hogy az erős csodálat és az enyhe szorongás azon sajátos élményét megéljük, mely akkor fut végig saját biológiai neurális hálózatunk idegpályáin, amikor az erre szakosodott sajtóban, vagy a tudományterjesztő csatornák szabdalta információs hyper-mezőkön, csak az említés szintjén akár, de összetalálkozunk velük.  Nem könnyű egy olyan világ kódrendszerében eligazodni, melyről nem pontosan tudjuk, hogy mi tartja azt egyben. Annyit tudunk róla, hogy kódolt, programozott és előbb-utóbb, a big data szellemében, még a döntéshozatalban is megelőz mindannyiunkat. A felületét tapogatjuk, a kívánságainak próbálunk elejébe menni, udvarolunk neki azzal, hogy, modus operandiját tiszteletben tartjuk, elismerjük, mint az eddig leghatékonyabb, legtudományosabb, legracionálisabb, legtökéletesebb formáját az intelligenciának. Mindent áthat az informatikai paradigma. Alulról strukturálja, felülről felügyeli, közöttünk pedig közvetíti életünket. A design, aminek célja, tudjuk, életünk szebbé, jobbá, élhetőbbé tétele, nos, nem tehet mást, mint ezt az informatikai paradigmára épülő világunkat emberarcúvá tenni. A művészetnek marad a kritikai attitűd, az értelmi, érzelmi hullámok egyengetése. De a művészet sem ússza meg a „technikai” előtagot. Úgy is szoktuk őket nevezni, hogy „média design” és „médiaművészet”, mert lényeges részük a mediálás mozzanata. 

A Budapesti Metropolitan Egyetem Média design szakának 38 idén diplomázó, és a kiállításban szereplő három további média design szakos hallgató az információs társadalmunk kódrendszerében igyekszik eligazodni és hallgatóságukat is elkalauzolni. Munkáikban ennek a technikai világnak a rejtélyei sejlenek fel, hol élesen, hol homályosan, hol metsző logikával, hol metaforikus beszéd formájában. 

A kiállított művek műfajilag nagyon széles spektrumot ölelnek fel. A média design és a média művészet sokszor elválaszthatatlan területeinek legkülönbözőbb megnyilvánulásait találjuk itt, sajátos egyvelegekben. A meditációt generatív animációk útján segítő interaktív könyv, a családi videofelvételeket szellemesen feldolgozó video-installáció, egy apokaliptikus videojáték képi környezete, egy kétdimenziós „side scroller” videojáték, egy képi koordinátákból hangot generáló „reaktív” installáció, a 3D grafika legkülönbözőbb válfajait képviselő képsorozatok vagy animációk, egy projection mapping installáción alapuló kinetikus szobor, egy mentális állapotok mérésére és kivetítésére agyszenzort használó installáció, művészeti terápia céljára készült interaktív installáció, egy asztali játékkonzol, amely összekeveri a fizikai és digitális világokat, egy művészeti, biológiai algoritmussal való kísérlet, ami arra irányul, hogy létrejöjjön egy fiktív, de valós mérési, és biológiai adatokon nyugvó önfenntartó ökoszisztéma, egy cut-out animáció, 3D animációval készült filmek, egy kaland-platformer videojáték, stop motion film, egy virtuális valóság installáció video-dokumentációja, végül, de nem utolsó sorban a telefonos interaktív alkalmazások különféle fajtái szerepelnek a kiállításban."

Szacsva y Pál DLA habil. médiaművész 
a Média design szak vezetője


RÖVIDEN NÉHÁNY KIEMELT PROJEKTRŐL


Antal Ágota Meditation handbook elnevezésű interaktív vetített installációja valójában egy meditációt segítő interaktív könyv, ami a nyomtatott grafikai elemeken és szövegen túl vetített animációkat is tartalmaz, melyeket kézmozdulatokkal lehet vezérelni.


   


Bach Viktória Ködös emlékek című interaktív installációját nagymamája régi DV felvételei hívták életre: a gyermekkora elevenedik meg ezeken a home videókon, amelyek számára – és a családja számára – felbecsülhetetlen értéket jelentenek. Ám amennyire személyesek ezek a felvételek, olyannyira univerzálisak is.


   


Őry Szilveszter Spherequencer névre keresztelt interaktív, audiovizuális installációját régi bakelitlejátszók inspirálták. Az installációban egy a retro megjelenés eléréséhez az emberi interakcióval működésbe hozható, közel 40 éves kofferbe épített hangszer jelenik meg. A spherequencerrel dob szekvenciákat, loopokat lehet alkotni úgy, hogy különböző módon helyezünk el fehér fagolyókat a koffer alsó részében található fekete lemezen.


   


Balatinecz Miklós Detroit Apocalypse munkája egy 3D-s világ, ami a Detroit: Become Human videojáték egyik alternatív befejezésének a látványterve. Az eredeti videojátékban nincsenek befejezés utáni képek, ezért hozta létre ezt a level design-t, elénk tárva ezzel egy lassan pusztuló társadalom képeit.



Borgátai Patrik és Ferencsik Benjamin The Vengeful Warrior elnevezésű közös fiktív japán animációs koncepciójában a kitalált animáció egy szamurájt testesít meg, és a történethez tervezett környezetet, karaktert és 3D-s elemeket mutatja be. A tervezési fázis során kiemelt szempont volt, hogy a kitalált karakter, és a hozzá tartozó atmoszféra, valamint minden általuk készített modell a japán szamuráj-történethez minden elemében igazodó, autentikus munka legyen.


   


Kitai Dániel Illumino alkotása egy interaktív installációról készült dokumentációs film. Koncepciójában három mentális állapot: a koncentrált, a meditatív és a frusztrált mérése és vizualizálása zajlott valós időben. A mű létrehozásához egy 14 ponton csatlakozó Emotiv Epoc EEG agyszenzort használt, amely az agyban, neuronok által létrehozott elektromos aktivitás mérésére alkalmas.


   


Minden érdeklődőt szeretettel várunk!


Korábbi Média design diploma kiállításaink:
FUTUROSCOPE 2018
MEDIA DESIGN DIPLOMA + 2017
FUTUROSCOPE 2016



2019. 11. 17.

Hírek

Globálisan elismert felsőoktatási szakemberekkel találkozhattak a METU polgárai az egyetem partnerségének köszönhetően

A felsőoktatás világában nemzetközileg elismert, kiemelkedő szakemberekkel találkozhattak a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) hallgatói, oktatói és dolgozói egy zártkörű előadás és panelbeszélgetés keretén belül a METU Infopark kampuszán...

asutalálkozócsemp

Globálisan elismert felsőoktatási szakemberekkel találkozhattak a METU polgárai az egyetem partnerségének köszönhetően

A felsőoktatás világában nemzetközileg elismert, kieme …

Sétálj velünk Selmecig!

A Soproni Egyetem országosan meghirdeti „Sétálj velünk Selmecig” programját. A programhoz bármely hazai egyetem, bármely szakos egyetemi hallgatója, oktatója és dolgozója szabadon csatlakozhat! A régi selmeci Alma Materhez (ma Szlovákia, Selmecbánya; szlovákul Banská Štiavnica, németül Schemnitz, magyarul gyakran csak Selmec) még gyakran érkeztek gyalog a diákok, hogy megkezdhessék tanulmányaikat...

selmecigcsemp

Sétálj velünk Selmecig!

A Soproni Egyetem országosan meghirdeti „Sétálj vel&u …

Művészet
HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyobb game jam-e, a HunJam. A program szerint az iparági szereplők és az egyetemek szakirányú hallgatói közösen alkotnak csapatokat és a rendezvény 48 órája alatt együtt fejlesztenek játékokat...

hunjam2024csemep

HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Indul a METU Szenior Akadémia

A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindítja Szenior Akadémiáját, amely 2024. november 7-én veszi kezdetét...

akademiacsemp

Indul a METU Szenior Akadémia

A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindí …

KommunikációTurizmusÜzlet
Minden amit az influenszerkedésről tudni akartál

Vajon mik a legújabb influencer-trendek 2024-ben? Milyen kihívásokkal szembesül a piac és a tartalomgyártó? Hol van a helye az ügynökségeknek az influencer-marketing folyamatban? Vajon mit hozhat az AI forradalom az influenszerek piacán? Az Influenszerek, befolyásolók, véleményvezérek - Az online hírnév és rajongás alakzatai 2024-ben címmel szervezett workshopon ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat egy előadás, egy kerekasztal-beszélgetés és hallgatói kérdések segítségével...

influkcsemp

Minden amit az influenszerkedésről tudni akartál

Vajon mik a legújabb influencer-trendek 2024-ben? Milyen kihív&aac …

Óriási sikerrel zártuk az októberi HR Festet!

A METU HR képzése Magyarország egyetlen HR BEST díjas egyetemi programjaként képviseltette magát az ország legnagyobb HR rendezvényén...

HRfesztcsemp

Óriási sikerrel zártuk az októberi HR Festet!

A METU HR képzése Magyarország egyetlen HR BEST díja …

Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?

Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felvételinek? A hazai felsőoktatási intézmények nem csak szeptemberben, de februárban is indítanak diplomát adó képzéseket...

keresztfélévkülönbseg

Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?

Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felv& …

Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?

A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni.

kinekérimegcsemp

Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?

A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni. …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...